12:07

Wiosenne babeczki wielkanocne!

Wiem, że następny post miał być ze zdjęciami ale z racji tego, że przed świętami nie pojawi się już żaden wpis to chciałabym to wykorzystać. Pieczenie babki wielkanocnej to w wielu domach tradycja. Nie wyobrażam sobie żeby u mnie w domu też jej zabrakło. Głównie robimy duże babki ale z racji tego, że do świąt jeszcze kilka dni to zrobiłam je w małych foremkach i dodatkowo udekorowałam. 
Co potrzebujemy? 
* 8 jaj
* 30 dag mąki 
* 35 dag cukru 
* 1 szklanka oleju
* 2 łyżeczki proszku do pieczenia 
* można dodatkowo dodać kakao
(z tego przepisu małych babeczek wychodzi sporo a większych ok. 3)

Sposób przygotowania: 
Piekarnik nastawiamy na 180 stopni. Białka ubijamy na sztywną pianę po czym dodajemy cukier i ciągle miksujemy. Po chwili dodajemy żółtka, olej i mąkę z proszkiem do pieczenia. Gdy wszystko połączy się w jedną masę możemy zacząć przelewać ją do foremek (warto wcześniej wysmarować je olejem i bułką tartą). Wkładamy do rozgrzanego piekarnika i w zależności od wielkośći pieczemy przez: dla małych foremek (jak na zwykłe muffinki) - ok. 20 min , dla dużych  40-50 min. Najlepiej sprawdzać wykałaczką. Jeśli jest ona sucha to babki są gotowe. Na koniec można udekorować według uznania. U mnie był to domowy dżem malinowy i masa śmietanowo-malinowa :) 
Czy u Was także króluje wielkanocna babka? :)

47 komentarzy:

  1. chyba się skuszę na takie babeczki :D aż się głodna zrobiłam, super wyszły! :D
    Zawsze po wielkanocy mam dość słodyczy haha

    OdpowiedzUsuń
  2. Twoje babeczki wyglądają przepysznie! <3 Poza tym, bardzo podoba mi się połączenie kakaowych mufinek z malinami, według mnie takie "kombo" jest wprost idealne, także dzięki za przepis, Aniu :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Babeczki są prześliczne! Przepis widać jest bardzo łatwy, więc warto spróbować. U mnie również babka wielkanocna gra pierwsze skrzypce, ale nigdy nie zabraknie jeszcze innych wypieków :)
    www.moda-eny.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Wyglądają rewelacyjnie i pewnie równie dobrze smakują :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ależ one apetycznie wyglądają *_*

    -------------------------
    http://fashionelja.pl

    OdpowiedzUsuń
  6. Jak smacnzie wygladaja <3 pozdrawiam i zapraszam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Wyglądają przepysznie <3
    http://xthy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. U mnie babka zeszła na bok, a czasami w ogóle jej nie ma. Na śniadanie króluje pyszny żurek mojej mamy i to jest taki główny bohater świąt w moim domu. Obowiązkowo na każde święta musi być schab ze śliwką :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Wyglądają przepysznie, jednak z moimi zdolnościami kucharskimi na pewno by nie wyszły ;P

    Pozdrawiam i zapraszam do mnie! UNREALIZABLE

    OdpowiedzUsuń
  10. Cudownie wyglądają. Pewnie są przepyszne :D
    Na pewno skorzystam z przepisu :D

    OdpowiedzUsuń
  11. Ale urocze babeczki ;3

    Będzie mi meeega miło, jeśli zajrzysz na mój:
    - BLOG
    - INSTAGRAM
    - FANPAGE

    OdpowiedzUsuń
  12. Oczywiście, babka wielkanocna musi być :D No i mazurek babci (cudo i pychota, z kajmakiem *_*).
    Babeczki wyglądają mega apetycznie, fajnie zestawione z różowym ^^
    Pozdrawiam i życzę wesołych świąt :3

    http://lucy--chan.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. Ale one apetycznie i uroczo wyglądają :)
    U mnie również babeczki daje się do koszyczka, ale raczej bez żadnego lukru i posypki ;)
    Wesołych Świąt!

    OdpowiedzUsuń
  14. Smakowicie wyglądają, najchętniej schrupałabym je od razu :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Wyglądają bardzo ładnie :D A już tak dawno niczego nie piekłam. Chyba skorzystam z okazji.

    little-foxblog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  16. U mnie też króluje wielkanocna babaka. Ja jutro będę je piekła. Bardzo ładnie je udekorowałaś.

    OdpowiedzUsuń
  17. Śliczne są! :D Ja zrobiłam przedwczoraj ciasteczka, ale jak się okazało za wcześnie, bo zniknęły w ciągu 24h.

    MÓJ BLOG - klik

    OdpowiedzUsuń
  18. Przy tych babeczka moja babka na blogu się chowa! :D
    Cudnie się prezentują! :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Great post. ❤
    I following your blog, please follow me back 😉
    Special Section

    OdpowiedzUsuń
  20. Super babeczki, my zawsze pieczemy malutkie, do koszyczka :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Mniam ale ja teraz jestem na detoxie od słodkigo heheh

    Zapraszam http://ispossiblee.blogspot.com/2017/04/checkpregnancycom-czyli-wszystko-o.html

    OdpowiedzUsuń
  22. Wyglądają bardzo smacznie, idealne na Wielkanoc!

    http://live-telepathically.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  23. Cudowne! Osobiście za babkami nie przepadam, chyba, że zrobi mi je moja ciocia, której babki nigdy nie są za suche!

    OdpowiedzUsuń
  24. Jeśli te babeczki są tak słodkie jak wyglądają, to koniecznie muszę spróbować! Nigdy nie dekorowałam babeczek dżemem, więc muszę wypróbować :)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  25. Świetne babeczki :D wyglądają ładnie i apetycznie ^^ Ja niestety nie mam talentu do pieczenia :/ Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  26. U mnie w domu robi się babkę cytrynową oblaną lukrem, ale te babeczki również wyglądają przepysznie
    photos-by-mef.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  27. Uwielbiam piec babeczki, ale dekorowanie ich to nie dla mnie. xd Chociaż masa śmietanowo-malinowa brzmi i wygląda niezwykle apetycznie. ♥

    Jools and her books

    OdpowiedzUsuń
  28. Hello!! I love your blog !! your posts are really very interesting !! I wait in my blog, I have just published a post dedicated to the beauty of our hair.

    OdpowiedzUsuń
  29. Uwielbiam gotować, dlatego spróbuję je wykonać. Może u mnie wyjdą tak samo pysznie jak wyglądają na zdjęciach. Wesołych Świąt!

    Pozdrawiam, nataa-natkaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  30. Muszę przyznać, że wyglądają bardzo ładnie i smakowicie! Ja niestety staram się nie jeść słodkości, ale na taką babeczkę bym się skusiła! :)

    OdpowiedzUsuń
  31. Niestety u mnie nigdy nie było babczek wielkanocnych, ale chyba w następne święta przyszykuje je. Bardzo ładnie wyglądają twoje babeczki, aż mi narobiłaś ochoty na nie. ;p
    Zapraszam do mnie:
    angela-bloog.blogspot.com/?m=1

    OdpowiedzUsuń
  32. wyszło przepięknie:) Wygladają mega smakowicie:)
    pozdrawiam
    body-and-hair-girl.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  33. ale cudnie wyglądają, aż ślinka cieknie !
    Zapraszam do siebie kochana <3
    stay-possitive.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  34. Uwielbiam, chociaż u nad święta zawsze są u babci i to ona piecze babkę :)
    Obsewuję i zapraszam do siebie !

    OdpowiedzUsuń
  35. Smakowicie wyglądają. Niestety nie mogę sobie pozwolić na babki.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  36. Mniam! Sama miałam upiec jakieś babeczki ale się rozmyśliłam bo moje umiejętności kucharskie nie są zbyt dobre :P
    http://roksanafashionist.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  37. Ah to świąteczne szaleństwo! Ślicznie wyszły Ci te babeczki, szkoda zjadać :D

    vile rose ☾

    OdpowiedzUsuń
  38. Wyglądają naprawdę przepysznie <3 Wesołych świąt!
    https://annesthesie.blogspot.com/2017/04/jak-stwierdzic-ze-to-miosc.html

    OdpowiedzUsuń
  39. Zjadłam bym wszystkie w oka mgnieniu <3

    OdpowiedzUsuń
  40. ale mi smaka narobiłaś ;) idę chyba zaraz zrobię ;*
    pozdrawiam cieplutko xkroljulianx

    OdpowiedzUsuń

*Wszystkie komentarze czytam i na każdy blog wchodzę! :)
*Zaobserwuj jeśli blog Ci się spodobał :)
*Nie toleruję spamu.
*Nie uznaję obserwacji za obserwację.
*Samo "Super blog","Fajny post, zapraszam" - uważam za spam :)

Copyright © 2016 Anks_blog , Blogger