11:14

Dziewczyna mechanik. Nasze wybory...

W wieku 15/16 lat musimy podjąć decyzje, która w dużym stopniu zaważy na naszej przyszłośći. Technikum, liceum, zawodówka. Wybór nie jest najłatwiejszy i z pewnością jest to za wcześnie by decydować o tym co konkretnie chcemy robić w przyszłośći. Osobiście miałam trudnośći z wyborem szkoły. Nie wiedziałam co konkretnie chce robić za X lat.  

Pierwszym moim typem było technikum gastronomiczne, które nie zachwycało moich rodziców jednak ja byłam nieugięta. Po pewnym czasie został mi podrzucany pomysł pójscia do technikum o profilu technik mechanik lotniczy. Uważałam to za dziwny pomysł. Bo jak to dziewczyna mechanik? Próg wysoki. Jak sobie dam radę? Przecież to typowo męski zawód. Mimo to umieściłam ten profil na drugim miejscu. Do czasu... Wieczór przed składaniem podania zmieniłam decyzje. Nie liczyłam na to, że się dostanę. Jednak udało się. Chwilami było ciężko, dużo nauki, przygotowania do matury i egzaminu zawodowego, projekty... Z roku na rok było nas coraz mniej ale ja się nie poddałam mimo, że czasami miałam ochotę to wszystko rzucić w cholerę. Oczywiśćie miałam wątpliwości ale polubiłam to. Ostatecznie nie żałuję swojej decyzji :)
Często coś jest nam narzucane. Jednak najważniejsze jest to by nie robić nic wbrew sobie. Wybory są nasze a ktoś jedynie może nam podpowiedzieć lub udzielić rady ale nie zdecydować za nas. To nasza przyszłość i nasze życie. Róbmy tak abyśmy my byli szczęśliwi i nie żałowali swoich wyborów.
Jesteście zadowoleni jeśli chodzi o wybór szkoły? 

PS:Niedługo na blogu może pojawić się mały bałagan. Czas na zmiany! :)

55 komentarzy:

  1. Ja osobiście wybrałam się do technikum gastronomicznego gdzie jeszcze rok mi został nauki. Po pewnym czasie doszłam do wniosku ,że to chyba nie to co chciałabym robić ,jak to wspomniałaś ' za X lat ',ale zrezygnować nie zrezygnuje bo jednak szkoda tych lat ,które poświeciłam na 'naukę ' w tej szkole.
    Lecz Twój wybór jest na prawdę bardzo ciekawy ,skoro to polubiłaś i sobie radziłaś to nie ma co żałować :)
    Pozdrawiam i zapraszam do siebie http://seemixieblog.blogspot.com/
    Obserwuję bo intrygujący blog ♥

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja też jestem audytorem jakości, ale chyba od innej strony - tej bardziej prawniczej ;)
    Pozdrawiam!
    Franky Bronky

    http://frankybronky.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Jestem dopiero w gimnazjum, jednak nie jestem zadowolona z jego wyboru. Owszem, szkoła nie jest typową gimnazjalną "patologią", jednak poziom jest jak dla mnie za wysoki. Na szczęście został mi tylko rok i będę mogła uciekać od tej szkoły jak najdalej ;P

    Pozdrawiam i zapraszam do mnie! http://unrealizable-nathalie.blogspot.com/?m=1

    OdpowiedzUsuń
  4. Zgadzam się, że wiek gimnazjalny to nie jest odpowiedni czas na decydowanie o swoim życiu. Przyszły zawód nie jest błahostką, bo to rzecz, którą prawdopodobnie wykonywać będziemy aż do emerytury :)
    Cieszę się, że udało Ci się znaleźć kierunek, który odpowiada Ci w 100%. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jaki ciekawy zawód :D. Ja nie żałuje swojej decyzji bo mialam bardzo super klasę w Technikum i miło wspominam tamten czas. Skończyłam Technikum Informatyczne.
    przewrotowiec.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja wybrałam całkiem dobrze ale zobaczymy co z tego będzie dopiero w przyszłości w tedy będzie można stwierdzić przynajmniej w moim przypadku :)
    my-dream-is-love.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Też chciałam iść na mechnika, bo kocham grzebać :) ale... w motocyklach ;) auta mnie tak nie kręcą hihi :) chciałam, ale wybrałam profil dziennikarsko-policyjny. :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ciekawy kierunek wybrałaś :) Chętnie dowiem się o nim więcej!
    http://gingerheadlife.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Dobrze czasem pójść za głosem serca, a nie głosem ludzi, którzy chcą za nas decydować :)
    Ja też jestem po takich "przejściach" :)
    Zapraszam i buziaki od VISSIEN-klik

    OdpowiedzUsuń
  10. Jestem ciekawa tych zmian ;) ja staję w tym roku przed wyborem szkoły ;) nie jestem do końca zdecydowana do której szkoły, ale już od dawna wiem kim chcę być w przyszłości ;)
    Mój blog

    OdpowiedzUsuń
  11. Rzeczywiście nietypowy wybór jeśli chodzi o dziewczynę, mechanik lotniczy, ale doskonale Cię rozumiem, bo sama ukończyłam typowo męską uczelnię - Politechnikę, na kierunku Energetyka:)
    Jestem zadowolona ze swojego wyboru i drugi raz podjęłabym taką samą decyzję:)
    Pozdrawiam!
    PS Obserwuję!:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Co za profil! :) Wysoka półka. Ciekawy wybór. Ja bym z chęcią cofnęła się w czasie do lat liceum i lepiej je jednak wykorzystała. :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Great post dear!

    http://iameleine.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  14. Odważna decyzja, ale myślę, że kto nie ryzykuje nie zyskuje. Po 3latach w liceum humanistycznym myślę, że to był najgorszy wybór. Zdecydowanie bardziej wolałabym już iść na informatykę lub technika usług fryzjerskich :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Wszystko świetnie ujęłaś! Bardzo fajnie, że opisałaś jak to było w twoim przypadku i mam nadzieję, że utwierdzi to innych w przekonaniu, aby trzymać się swoich celów :)
    www.moda-eny.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  16. To bardzo fajnie, że nie żałujesz swojej decyzji i możesz wykonywać pracę, którą lubisz ^^
    Dziewczyna mechanik brzmi fajnie :D
    Ja sama nie wiem czy dobrze wybrałam szkołę... siedzę w liceum na mat-fizie i zastanawiam się "za jakie grzechy tyle liczyć!" xD
    Pozdrawiam :)

    http://lucy--chan.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  17. Ja na szczęście mam jeszcze cały rok na podjęcie takiej decyzji, ale jak na razie kompletnie nie wiem co zrobić.

    Pozdrawiam kochana :* glamcia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  18. Gratuluję! Najważniejsze, to dążyć do samospełnienia :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Ja jeszcze nie wiem gdzie pójdę do liceum/technikum... Mam jeszcze sporo czasu, ale często poruszamy ten temat z koleżanką. Myślę, że wybiorę coś z czego będę najbardziej zadowolona :)

    http://seethelifeofthisbetterparties.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  20. ja wybór szkoły mam dopiero przed sobą, mimo wszystko zbliża się on już wielkimi krokami! dalej sama nie wiem co konkretnie chce dalej robić :D
    Mimo wszystko wow, jedno wielkie wow, ja nie umiałabym się odnaleźć jako mechanik!
    Pozdrawiam♥
    http://blogowiczkax.blogspot.com//

    OdpowiedzUsuń
  21. Jeżeli miałabym wybierać drugi raz szkołę, do której bym poszła po gimnazjum, to na pewno bym nie wybrała liceum, a ekonomik. Tak mi się teraz wydaje. Tak samo było ze studiami. Zrezygnowałam z pierwszego kierunku, teraz studiuję co innego. Gusta się nam zmieniają oraz zainteresowania, dlatego warto się czasami mocno zastanowić nad tym, co chcemy wybrać i jakie chcemy mieć skutki w przyszłości.
    Pozdrawiam cieplutko;) Tak Po Prostu BLOG Dziękuję za odwiedziny :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Ja chodzę do technikum gastronomicznego, sama nie wiem czy jestem zadowolona, szału nie ma. Od zawsze lubiłam piec, gotować już mniej, chciałam mieć też maturę a technikum cukierniczego niestety w mojej okolicy nie ma. Gratuluję ukończenia szkoły, rzadko zdarzają się kobiety w takim zawodzie, nawet u mnie w szkole dziewczyny często nie wytrzymują na takich profilach.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też zawsze lubiłam piec ale gotować mniej. U mnie była tylko zawodówka o profilu cukierniczym no ale nie było szans żebym tam poszła (rodzice by mi nie pozwolili) :D

      Usuń
  23. Ja poszłam do liceum profilowanego kosmetyczno-fryzierskiego, po szkole pracuje w handlu a powołanie mam do gotowania od co takie 3w1 :D

    OdpowiedzUsuń
  24. jestem zadowolona. jednak srednio jestem zadowolona z wyboru studiów :) no ale trudno. wiem, ze to moje zycie i moje decyzje, ale gdzieś chyba jednak pobładziłąm, i teraz płace za swoje.
    http://czynnikipierwsze.com/

    OdpowiedzUsuń
  25. Ja wybór szkoły mam w tym roku i szczerze to mam totalną pustkę... Szczególnie, że nie ma w mojej okolicy takiego kierunku jaki bym chciała.. Ciężko, ciężko :D

    Zapraszam do mnie

    OdpowiedzUsuń
  26. Super, że jednak ostatecznie przypadł ci do gustu twój wybór. Może i jest to zawód kojarzony bardziej z mężczyznami, lecz dzięki temu się wyróżniasz i pokazujesz, że kobiety też potrafią! :) Osobiście właśnie stoję przed wyborem szkoły. Niby już zdecydowałam, ale trochę się boję, że nie podołam. Pozdrawiam! /Klaudia
    NASZ BLOG

    OdpowiedzUsuń
  27. Ciekawy kierunek, pewnie miałaś dużo chłopców w klasie?

    OdpowiedzUsuń
  28. Dokładnie, sami powinniśmy decydować o swoim przyszłym życiu, bo w końcu to my musimy go przeżyć ;)

    Zapraszam :
    unnormall.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  29. Super, że się nie poddałaś. Bo właśnie o to w nauce, pracy i we wszystkich chodzi. Nie zależnie jak jest ciężko nigdy się nie poddawaj. A, no i podziwiam za wybór kierunku, ja bym sobie nie poradziła.
    Zza obiektywu

    OdpowiedzUsuń
  30. Każdy ma prawo do wyboru. Muszę przyznać, że wybrałaś bardzo ciekawy i przyszłościowy kierunek :) Ja ze względu na pasję poszłam na profil Fototechnik i czasami żałuję, a czasami nawet nauka z przedmiotów zawodowych sprawia mi przyjemność :)

    OdpowiedzUsuń
  31. W tym roku kończę liceum i nie żałuję swojego wyboru :) Gdybym w tym roku miała znów podjąć decyzję, to podjęłabym taką samą jak 3 lata temu :)

    OdpowiedzUsuń
  32. Super! Ja przez całe liceum mówiłam, że pójdę na dietetykę, a poszłam na biologię... Czy żałuję? Momentami. Dlatego podjęłam drugi kierunek i tak studiuję również upragnioną dietetykę :)

    OdpowiedzUsuń
  33. Zupełnie zgadzam się, że ten wiek to zdecydowanie zbyt wcześnie, żeby dokonać wyboru decydującego o całej naszej przyszłości. I chociaż ja byłam zdecydowana na liceum, też miałam problem z określeniem na przykład profilu klasy... ostatecznie trafiłam do szkoły, gdzie sama mogę wybrać sobie rozszerzenia. Tym sposobem jestem na rozszerzonym polskim, niedawno zaczęłam też biologię, a od nowego roku wos. Nie ma pojęcia co z tego wyniknie, ani jak się potoczy w przyszłości. No cóż...

    Pozdrawiam xx
    mój blog

    OdpowiedzUsuń
  34. Ja jestem zadowolona ze swojego wyboru :D Jakiś czas temu ukończyłam ostatni kierunek na studiach i pracuję w swoim zawodzie :D

    OdpowiedzUsuń
  35. Wybrałaś bardzo ciekawy kierunek o zawodzie mechanik słyszałam, ale mechanik lotniczy to dla mnie nowość :) Ja również miałam problem co wybrać liceum czy technikum, ale poszłam do technikum na kierunek technik eksplanacji portów i terminali i jestem zadowolona :)

    http://fasionsstyle.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oo ! I jak ta szkoła? Miałam do niej iść po skończeniu technikum mechanicznego :D

      Usuń
  36. Czy powiązałaś swoje wykształcenie z pracą? Pracujesz w tym zawodzie? :) Zaintrygowało mnie to. Ja wybrałam klasycznie, liceum, profil humanistyczny. I bardzo cieszę się, że to zrobiłam. Aktualnie studiuję Lingwistykę Praktyczną i Copywriting. Więc może te lata języka polskiego do czegoś się przydadzą. :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak jakby. Przy samolotach nie pracuję (jedyna firma w której mogłabym to robić jest amerykańska co oznacza, że muszę mieć 21 lat by pracować przy samolotach). Jednak jestem aktualnie pracuję przy częściach lotniczych :)

      Usuń
  37. Wybór szkoły to trudna sytuacja. W zupełności się z Tobą zgadzam. Sama miałam z tym duży problem i ostatecznie skończyłam tak jak Ty. Wybrałam mechatronikę. I co? Daję radę!
    Tobie również życzę powodzenia i sukcesów w szkole ^^

    http://rumianek-i-mieta.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  38. Mam przyjaciółkę, która interesuje się motorami itp. Od paru miesięcy jest pewna, że chce iść właśnie do technikum o takich profilu. Mało jest kobiet - mechaników, mam nadzieję, że nie będzie żałować swojego wyboru. Ja i inni staramy się ją wspierać. Ja sama nie jestem pewna wyboru szkoły. Na razie plan jest taki, że składam papiery do trzech szkół, które mnie interesują. Tak gdzie się dostane, tam idę. Chyba nie jest to dobre podejście... Pozdrawiam

    itneverendsblog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  39. Najważniejsze jest to że lubisz swój zawód :)jest bardzo oryginalny! Ja także nie żałuję decyzji podjętej przy wyborze szkoły. Zawsze chodziłam do klas z francuskiem, a teraz już kończę studia powoli. Także jestem w pełni zadowolona ;>

    OdpowiedzUsuń
  40. Ja się właśnie zastanawiam i nw :/, fajnie, ż dobre trafiłaś ;).
    http://modoemi.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  41. bardzo ciekawy kierunek wybrałaś ;)
    jeśli chodzi o szkołę i moje wybory w tej materii- ach, temat rzeka :)

    OdpowiedzUsuń
  42. Poruszyłaś dobry temat. Też myślę, że dla wielu to za wcześnie na podjęcie decyzji, której przeważnie nie da się zmienić (tylko do 18 lat możemy zaczynać pierwszą klasę ponadgimnazjalną, niestety). Mój pierwszy wybór padł ostatecznie również na małokobiecy zawód. Były docinki, ale tylko od dziewczyn i to bardzo rzadko. Na początku czułam się problemem, zrobiło się lekkie zamieszanie i ogólnie byłam jakby "rodzynkiem". Okazało się, że mój kręgosłup nie jest stworzony do ciągłego wysiłku. Zaczęły mi wyskakiwać kręgi co około 2-3 tygodnie. Skończyłam 1 rok i przeniosłam się do lo. Stamtąd szybko uciekłam, bo męczyły mnie dojazdy i ludzie byli strasznie uprzedzeni (nawet nauczyciele). Pomimo ambicji i umiejętności - teraz mogę tylko korzystać ze szkół dla dorosłych, które są bardziej ogólne. Nie ma ciekawych profili. Z dojazdem też może być ciężko, ale mam nadzieję, że jakoś wszystko pogodzę i zdobędę kwalifikacje zawodowe.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja spotykałam się z docinkami ze strony nauczycieli :D

      Usuń
  43. O, dziewczyna mechanik! To brzmi fajnie :)
    Z perspektywy czasu - a mam już lat 25 - nie jestem zadowolona ze swoich wyborów :) ale trzeba z tym żyć :)

    OdpowiedzUsuń
  44. Ja jestem zadowolona z wyboru swoich studiów, choć czasem jest bardzo ciężko. :)

    OdpowiedzUsuń
  45. Ja z wyboru mojego liceum nie jestem zadowolona, już je skończyłam i teraz realizuję swoje marzenia :)

    OdpowiedzUsuń
  46. Ja jestem zadowolona ze swojego wyboru. Nikt mi nic nie narzucał miałam pełną akceptację swoich wyborów. Kiedy wybierałam liceum znajomi rodziców mówili "po liceum nic nie ma, lepiej niech do technikum idzie". Ja chciałam liceum i rodzice utrzymywali mnie w tej decyzji. Potem były studia , tam gdzie chciałam i jakie chciałam i teraz wiem że dobrze wybrałam. Twój wybór był bafdzo ciekawy. Ważne że nie żałujesz

    OdpowiedzUsuń
  47. Zgadzam się powinniśmy robić to co chcemy , jak cię to interesuje i podoba ci się to wszystko okej i nie powinnaś się przejmować że jesteś dziewczyną mechanikiem hah :D jak widać nie przejmujesz się tym co pomyślą o tym inni - to świetnie :)
    http://roksanafashionist.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  48. Całkowicie się z Tobą zgadzam, uważam, że rodzice nie powinni decydować o przyszłym zawodzie swojego dziecka lub też np. katować humanistę tym, żeby zdawał rozszerzoną maturę z matematyki. Cieszę się, że jesteś zadowolona ze swojego wyboru.
    PS: Widzę u Ciebie zmiany, moja droga, bardzo podoba mi się Twój nowy design bloga ;)

    http://crafty-zone.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Drobne zmiany faktycznie nastąpiły :D

      Usuń
  49. Ahhhh te stereotypy. Przyznaję, że zajrzałam, bo przeczytałam : dziewczyna mechanika. Musiałam zobaczyć o co chodzi :P

    OdpowiedzUsuń

*Wszystkie komentarze czytam i na każdy blog wchodzę! :)
*Zaobserwuj jeśli blog Ci się spodobał :)
*Nie toleruję spamu.
*Nie uznaję obserwacji za obserwację.
*Samo "Super blog","Fajny post, zapraszam" - uważam za spam :)

Copyright © 2016 Anks_blog , Blogger