20:43

Domowy "chlebek".

Nigdy nie lubiłam gotować. Jakoś nie ciągnie mnie do tego. Obiad jako tako zrobię ale nie jest to coś co sprawia mi radość. Natomiast pieczenie uwielbiam. Mogłabym robić to codziennie ale kto by to wszystko jadł. Dzisiaj, pierwszy raz zrobiłam domowy "chlebek". Dlaczego w cudzysłowie? Bo jest bez zakwasu, szybki, prosty i pyszny. A przynajmniej tak mi się wydaję bo zniknął w mgnieniu oka dlatego nie ma zdjęć w całości. 
 Potrzebujemy:
*0,5 kg mąki pszennej ( ważny jest tutaj typ mąki, ja użyłam 550)
*15 g drożdży 
*400 ml ciepłej wody
*2 płaskie łyżeczki zwykłego cukru
*2 płaskie łyżeczki soli
*5-6 łyżek płatków owsianych
*dodatki według uznania, 
u mnie były to zioła prowansalskie (1,5 łyżeczki), słonecznik
+ blaszka i ewentualnie papier do pieczenia
Sposób przygotowania: 
W 400ml ciepłej wody rozpuszczamy drożdże i odstawiamy na chwilę. Do dużej miski wsypujemy wszystkie sypkie składniki i łączymy je ze sobą. Wlewamy wodę z drożdżami i dokładnie mieszamy łyżką. Ciasto przykrywamy i odstawiamy na ok. 25-35 minut.  W wolnym czasie przygotowujemy blaszkę i nagrzewamy piekarnik do 200 stopni. Po upływie czasu ciasto przekładamy do blaszki (tutaj możemy dodać na wierzch np. słonecznik) i wkładamy do piekarnika na 50-60 minut.  

Chleb najlepiej kroić gdy już ostygnie - wcześniej może być to ciężkie bo po wyciągnięciu z piekarnika skórka jest twarda.  

Oczywiście nie jest to taki typowy chlebek ze sklepu ale warto czasami spróbować czegoś innego.  Co myślicie o takich kulinarnych postach? :)

33 komentarze:

  1. Fantastyczny post, naprawdę aż szkoda mi było kończyć czytać :D
    Zapraszam do mnie, może wspólna obserwacja? :)

    veronicalucy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najpierw mogłaś zacząć go czytać a później napisać coś innego niż sam spam. Dodajesz też komentarz na każdym blogu. Dodatkowo u mnie wkleiłaś go już trzy razy. To się robi nudne..

      Usuń
  2. jejku wygląda przepysznie!!! '' <3

    OdpowiedzUsuń
  3. mogłabym jeść!!! :)

    nicoolsblog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja kocham gotować! Chociaż zrobienie czegoś dobrego jest czasochłonne to i tak lubię siedzieć w kuchni. ^^ A chlebek wygląda pysznie. I dobrze, że nie jest typowym ze sklepu, bo taki własnoręcznie pieczony jest tysiąc razy zdrowszy i smaczniejszy! :D

    Pozdrawiam,
    ModnaXL- mój blog

    OdpowiedzUsuń
  5. Łał, rewelacyjna zmiana wyglądu bloga!
    Co do twojego chlebka to wygląda pysznie i na pewno jest o wiele zdrowszy od kupnych :)
    Miłego wieczoru!
    Diamentowe myśli - klik

    OdpowiedzUsuń
  6. Wygląda niezwykle smacznie ! *.*

    OdpowiedzUsuń
  7. Cóż za przepis ;3 na pewno pyszny! Ja nie umiałabym takiego zrobić xD
    Zapraszam do mojej krainy:https://emi-chan-magicworld.blogspot.com/
    XOXOXOXOXOXO
    Emi Chan

    OdpowiedzUsuń
  8. Wygląda pysznie! Kiedyś muszę spróbować upiec chleb :)
    http://Gingerheadlife.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Moja mama też piecze chlebki, uwielbiam je, są o tyle lepsze niż te kupne! A ja za to wolę gotować. :) Ten przepis wygląda naprawdę zachęcająco.

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo fajny post, też zamierzam dodawać na swojego bloga różne przepisy :) na pewno Twój przepis wypróbuję, bo lubię eksperymentować w kuchni :)
    Zapraszam do siebie :)
    simplylifebydominika.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja w zasadzie lubię i piec i gotować. W kuchni czuję sie dobrze, lubię mieszkać przyprawy, łączyć smaki i próbować nowych przepisów :) pomysł na chlebek bardzo fajny, na pewno go wypróbuję. Nie ma nic lepszego od domowych wypieków :)
    pozdrawiam cieplutko myszko :*
    w wolnej chwili zapraszam do siebie ♡
    ayuna-chan.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Wyglada rewelacyjnie!!! Schrupałabym w całosci ;p Szkoda,ze ja mam do gotowania dwie lewe ręce, za to przypalenie wody wychodzi mi idealnie ;D Dobrze,że mój Maż jest rewelacyjnym kucharzem z pasja ;D

    Pozdrawiam ;d
    Jagoda z mrsblueberry3.blogspot.com ;D

    OdpowiedzUsuń
  13. Ojejku taki domowy chlebek świeżo zrobiony, cieplutki jest super!

    http://live-telepathically.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  14. Haha ja też nie przepadam za gotowaniem, ale za pieczeniem także. Chlebek wygląda smacznie ale ja nie jem chlebów na drożdżach :< Mogłabyś napisać czasem jakiś przepis na łatwe ciasto, może się skuszę ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. Moja babcia piekła chleb - i to w prawdziwym piecu! Pamiętam jak rozpalała ogień, wyrabiała ciasto, a potem pilnowała, żeby nic się nie spiekło. I ten zapach świeżego pieczywa... ah jejku!

    Twój przepis sobie zapisuję i być może kiedyś skorzystam - bo zdjęcia bardzo kuszą :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Super pomysł, na pewno jest lepszy i dużo zdrowszy. Powinnaś pisać więcej takich postów z łatwymi przepisami, na pewno z niejednego skorzystam ;)
    Mój blog ---> KLIK

    Pozdrawiam, Werciax

    OdpowiedzUsuń
  17. lubię takie posty :)
    moja mama często piecze własny chleb :)
    jeżeli chodzi o mnie to wolę piec ciasta :D

    OdpowiedzUsuń
  18. Nigdy nie robiłam chleba samodzielnie! Świetny przepis! Czekam na więcej takich postów :)
    www.moda-eny.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  19. Mniam , ale apetycznie wygląda :)

    Pozdrawiam :)
    http://perypetieoliwii.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  20. Ale mnie zachęciłaś do upieczenia takiego chlebka! Jest to super alternatywa dla takiego białego kupnego pieczywa. Ekstra!
    ann-aspiration

    OdpowiedzUsuń
  21. Domowy chleb wychodzi najlepiej! Moja babcia często go robi :)

    Mam nadzieję, że wpadniesz również do mnie!
    spiked-soul.blogspot.com

    Elwira Charmuszko

    OdpowiedzUsuń
  22. Ten chleb wygląda przepysznie! Pamiętam jak moja mama kiedyś robiła domowy chleb ♥

    londonkidx.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  23. Uwielbiam chleby domowego wypieku! Twój prezentuje się bardzo smacznie :)
    Pozdrawiam, MÓJ BLOG!

    OdpowiedzUsuń
  24. Uwielbiam taki domowy chlebek :D

    Zapraszam :
    unnormall.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  25. wygląda pysznie :D
    Nigdy nie robiłam sama chleba. Bałabym się że by mi nie wyszedł :/

    OdpowiedzUsuń
  26. O, widzę, że robisz "mój" chleb :) ja proponuję jeszcze kupić krajalnicę- żeby nie zrazić się szybko do domowego chleba :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Nigdy nie jadłam jeszcze domowego chleba ;p

    Mój blog ♥

    OdpowiedzUsuń
  28. Chlebek wygląda super! Tak właściwie mam teraz ochotę coś upiec, więc może zrobię go za niedługo? :)

    Pozdrawiam xx
    mój blog

    OdpowiedzUsuń
  29. Wygląda smakowicie, z pewnością sama spróbuję go zrobić. :)

    http://fasionsstyle.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  30. Cudowny, domowy chlebek. Uwielbiam takie. w wolnej chwili zapraszam na: www.zmaminegozeszytu.pl

    OdpowiedzUsuń
  31. Na pewno wypróbuję! Super post! 😍😘

    Zapraszam do Mnie 😘 -> https://dreamstyleblogger.blogspot.com/?m=1

    OdpowiedzUsuń

*Wszystkie komentarze czytam i na każdy blog wchodzę! :)
*Zaobserwuj jeśli blog Ci się spodobał :)
*Nie toleruję spamu.
*Nie uznaję obserwacji za obserwację.
*Samo "Super blog","Fajny post, zapraszam" - uważam za spam :)

Copyright © 2016 Anks_blog , Blogger