17:32

Tematycznie: hipokryzja?

Żyjemy w czasach w których jesteśmy często krytykowani i oceniani. Nie tylko przez bliskie nam osoby ale także przez te, które nas totalnie nie znają. Przecież zawsze najlepiej ocenia się po wyglądzie lub dzięki opinii innych. Z pewnością każdemu kiedyś się zdarzyło tak zachować wobec kogoś innego. Jednak nie jest to dobra droga.. Niektórzy nawet nas pouczają, że tak nie wolno się zachowywać albo tak nie można robić a sami tego nie stosują. Jest to po prostu hipokryzja.
PRZYKŁAD tego zachowania:
W jesiennym okresie lubię oglądać w telewizji, niektórym bardzo dobrze znany program, Top Model. Nauczyłam się już dawno, że w tego typu programach musi być po prostu SHOW. Telewizja tak kreuje postacie aby jedna była wredna, druga nieśmiała i zamknięta w sobie, trzecia ma być gwiazdką a kolejna ma mieć ciężkie przeżycia. Ale do czego zmierzam? Nie śledzę życia tych modelek/ modeli. Czasami jedynie przeglądnę zdjęcia na instagramie z sesji. Pod niektórymi widać komentarze, które są przesiąknięte jadem. Może i modelka/model na ekranie są wredni ale osoby komentujące w taki negatywny sposób (często posługujący się wyzwiskami) sami nie są lepsi.
To był tylko pierwszy lepszy przykład, który wpadł mi do głowy. Wystarczy rozejrzeć się dookoła i takie zachowanie zauważymy wszędzie. Nie lubię gdy ktoś jest fałszywy i dwulicowy.  Może teraz pisząc moje zdanie na ten temat sama jestem hipokrytką? W końcu wyrażam opinie na temat osób, które same krytykują. Chociaż ich krytyka jest często niekonstruktywna. Może każdy ma w sobie odrobinkę hipokryzji, czy to będąc młodszym czy starszym?? 
 Co sądzicie na temat hipokryzji? Każdy ma w sobie odrobinę tej cechy?

23 komentarze:

  1. Wydaje mi się, że w naszych czasach łatwo zostać nazwanym hipokrytą. Oprócz tej typowej obłudnej hipokryzji jest jeszcze (moim zdaniem) ta druga, która bierze się z zagubienia... W końcu tylko krowa nie zmienia zdania :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wydaje mi się, że mimo wszystko każdy jest troszkę hipokrytą, chociaż większość się do tego nie przyznaje. Jest to paskudna cecha, ale niestety taka jest nasza natura.

    OdpowiedzUsuń
  3. Dokładnie, tak jest... nie znosze takiej hipokryzji.
    Mogłabyś kliknąć w linki w poście TU ? Dzięki :*

    OdpowiedzUsuń
  4. Krytyka nie jest zła, o ile jest konstruktywna. Hipokryzji z kolei nie lubię... wolę, żeby mi ktoś w twarz powiedział, że np. źle wyglądam czy coś źle robię, niż żeby mi za plecami dupę obsmarowywał :/

    OdpowiedzUsuń
  5. W sumie nie mamy na to chyba wpływu jakiegokolwiek tak został stworzony świat i my ludzie i ciężko jest coś wyeliminować :/
    -Mój blog-

    OdpowiedzUsuń
  6. Myślę,że każdy ma w sobie odrobinę tej cechy.Niektórzy więcej,niektórzy mniej.Ale trzeba to kontolować i nie dać się.
    Świetny blog!Obserwuje!

    http://weruczyta.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Z tym Top Model masz rację nie można ich oceniać za to jak kreuje ich telewizja. Miło się ciebie czytało :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Moim zdaniem w dzisiejszym świecie ludzie nauczyli się pomagać każdemu tylko nie sobie. Zauważają błędy innych, a swoich nie. To jest smutne. Nie raz właśnie można spotkać się z przykładem, że ktoś chce nas pouczać a sam robi zupełnie odwrotnie. Bardzo trafny obrazek dodałaś na końcu... ilu jest takich ludzi, co uważają się za "świętych" bo chodzą do kościoła. Wiara chrześcijańska nie polega tylko na tym. Mądry post :) przewrotowiec.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Myślę, że wszyscy z nas męczą się z tą cechą. Mnie osobiście ona strasznie irytuje, ale zdaje sobie sprawę, że pewnie nie raz powiedziałam coś jak hipokrytka. (w sumie to też lekka hipokryzja) Jednak staram się zapobiec odmiennym opiniom, a odmiennemu działaniu!
    Mój Blog - klik!

    OdpowiedzUsuń
  10. Mam nadzieję, że jednak nie każdy ma w sobie choć odrobinę hipokryzji, ponieważ osobiście bardzo nie lubię tej cechy tak samo nie lubię oceniać osoby zanim je poznam, ponieważ wielokrotnie przekonałam się, że pierwsze wrażenie bywa mylne.
    Udanego wieczoru, moja droga!

    http://crafty-zone.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja staram się być jak najmniej hipokorystyczna, pilnuję swojego nosa i nie wtrącam się w nie swoje sprawy. Sprawy innych ludzi zostawiam w ich rękach ;)

    http://daruciaa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. ....Nie każ mi tego komentować. Padłyby bardzo brzydkie słowa :D Po prostu zgadzam się z tym, że jest to jedna z najgorszych ludzkich cech. Kiedy zauważam tą cechę u nowo poznanej osoby to.. po prostu nie staram się przedłużać tej znajomości. Szkoda mi na taką osobę nerwów i czasu.
    Zapraszam! www.zuzu-zuzannaxx.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Wspaniały wpis !!!!!
    Zapraszam do mnie http://niecoinna01.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  14. Niestety, ale to prawda każdy świadomie czy nie jest podany hipokryzji, nie da się przejść obojętnie.

    OdpowiedzUsuń
  15. Ja również nie lubię takich osób. Jednak myślę, że każdy z nas ma w sobie odrobinę (lub więcej) hipokryzji (?), ale trzeba z tym walczyć! :)

    Pospolitaola.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  16. Myślę że każdy w jakimś stopniu ma w sobie chodź ciut hipokryzji, sądzę że to naturalna ludzka cecha i gdyby nie istniała w nas to byśmy o niej teraz nie rozmawiali ;) ale chyba najważniejsze jest ja w sobie ignorować i nie słuchać jej głosu :)
    pozdrawiam cieplutko myszko :*
    ayuna-chan.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  17. Moim zdaniem każdy jest hipokrytą. Tylko bardzo często ludzie nie zdają sobie z tego sprawy. Czasami też się łapię na tym, że oceniam kogoś na podstawie opinii innych. Ale walczę z tym. Bo bardzo nie lubię tego w sobie.

    Pozdrawiam :)
    http://perypetieoliwii.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  18. Niestety takie zycie. Tak było jest I bedzie.

    OdpowiedzUsuń
  19. Mnie to irytuje... że ludzie za plecami potrafią mówiąc wprost obrobić dupe..
    Niektóre osobniki chowają się jak za maską swoich monitorów i jadą po wszystkich jak leci. Krytyka jest dobrą o ile jest konstruktywna i rzeczywista. A nie zwykły hejt.. przykład?
    Konstruktywna krytyka: wydaje mi się że nie do końca fason tych spodni pasuje do ciebie. Minimalnie dodaje ci kg.
    HEJT: h.. wyglądasz w tych spodniach, masz w nich wielką tłustą D..
    Tak że to takie dość kontrowersyjne moje porównanie. Ale tego się zmienić nie da. Ludzie tacy już są...

    OdpowiedzUsuń
  20. Tak, uważam że każdy ma w sobie odrobinę hipokryzji :)) jesteśmy tylko ludźmi
    Sannness.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  21. Z hipokryzją można tak naprawdę się spotkać na każdym kroku. Niektórzy nawet nie zauważają kiedy tak robią.
    Również nie znoszę tej fałszywości i dwulicowości..

    Pozdrawiam,
    http://my-little-world-olimpia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  22. Myślę że każdy ma troszkę hipokryzji
    Ja staram się kogoś lepiej poznać i później oceniam :)

    http://roksanafashionist.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  23. Byliśmy wczoraj z klasą na warsztatach, gdzie taki pisarz opowiadał aby doceniać a nie oceniać ;).
    http://modoemi.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

*Wszystkie komentarze czytam i na każdy blog wchodzę! :)
*Zaobserwuj jeśli blog Ci się spodobał :)
*Nie toleruję spamu.
*Nie uznaję obserwacji za obserwację.
*Samo "Super blog","Fajny post, zapraszam" - uważam za spam :)

Copyright © 2016 Anks_blog , Blogger