17:18

Nieśmiałość

Nieśmiałość jest jedną z cech, która utrudnia możliwość nawiązania nowych znajomości a także może mieć ogromny wpływ na wyrażenie swojego zdania. Nieśmiałe osoby są przeważnie zamknięte w sobie, stresują się wieloma sytuacjami i są po prostu samotne. Sama należę do takich osób ale od jakiegoś czasu staram się to pokonać i uważam, że jest zdecydowanie lepiej. Cech ludzkich nie da się ot tak zmienić. Nie znaczy to, że jesteśmy już na starcie przegrani. Potrzeba tylko czasu, cierpliwości i oczywiście chęci! Mam trzy małe rady dla osób, które walczą z nieśmiałością.
Nie bój się spotkań z ludźmi. 
Nieważne czy są oni twoimi znajomymi czy kimś kompletnie obcym. Warto się przełamać i nawiązać nowe znajomości. Może się okazać, że odnajdziesz swoją bratnią duszę, zyskasz przyjaciela na zawsze lub nauczysz się od kogoś nowych rzeczy. 
Pozbądź się niskiej samooceny. 
To też wpływa na nieśmiałość. Często jest tak, że negatywna ocena, którą sami sobie wymyślamy i wmawiamy wpływa na nasze kontakty z innymi. Skoro ja uważam siebie za "niefajną" to inni na pewno też. Otóż nie! Każdy jest na swój sposób wyjątkowy. Dostrzeż swoje zalety :)
Zacznij więcej rozmawiać z ludźmi i chętnie wyrażaj swoje zdanie!
Jeśli się boisz i czujesz tą blokadę to na początek polecam pisanie na różnych grupach, forach, czatach. Można poznać wielu ciekawych ludzi (tylko trzeba uważać) i bez przeszkód wyrazić swoje zdanie. Dobrym sposobem na walczenie z nieśmiałością jest pisanie bloga. W takim własnym, małym kąciku można poruszyć każdy dowolny temat, wyrzucić z siebie to wszystko co nas trapi oraz rozwinąć swoje interpersonalne zdolności. 
 
Dla niektórych jest to może śmieszne ale ktoś kto nigdy nie był nieśmiały i nie walczył z tym, nie zrozumie jaka czasami pojawia się uciążliwa "blokada". A Wy jacy jesteście? :)

47 komentarzy:

  1. Ja też jestem czasem nieśmiała w relacjach z innymi ludźmi, ale jak już się poznamy to staje się mega otwartą osobą :)
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie :*

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja jestem nieśmiała, zdecydowanie. Jak to ładnie ujęłaś ta "blokada" jest irytująca..
    http://tuniemanicciekawego.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja niby nie jestem nieśmiała, ale to też zależy od sytuacji ;D
    Pozdrawiam ;*
    Nasz blog - klik ♥

    OdpowiedzUsuń
  4. Na szczęście ja nigdy nie miałam problemów z nieśmiałością. Chociaż z drugiej strony nie miałam okazji stawić czoła takiej barierze...

    Tylko się mnie nie przestrasz, proszę :) Dziwoląg

    Pozdrawiam cieplutko
    Julka.bb

    OdpowiedzUsuń
  5. Kiedyś byłam bardzo nieśmiała, teraz raczej już nie! Ale powinnam zdecydowanie częściej poznawać nowe osoby. Świetne porady! :)
    with-ideas.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Jestem raczej nieśmiała, chociaż kiedy już wyjdę spotkać się z ludźmi, to przestaję się stresować.;)
    Fajne rady dla osób, które muszą z tym walczyć. c:

    Mój blog - KLIK:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Walczę z nieśmiałością od dziecka, ale dzięki Bogu jest coraz lepiej i na dzień dzisiejszy nie unikam ludzi. :D

    Mój blog - KLIK

    OdpowiedzUsuń
  8. Myślę, że wszystko wymaga pracy i trzeba znaleść w życiu coś co zmieni nasze poglądy na rzeczywistość. Zwykle jest tak ze jak znajdziemy rzecz, która daje nam szczęście, jakąś pasję zaczynamy inaczej funkcjonować. Na moim blogu zamieściłam post z bardzo wartościowymi filmikami :)

    www.gitaraiszpilki.pl

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja w sumie bywam trochę nieśmiała, ale jestem za to bardzo samotna (co nie znaczy, że mi to przeszkadza). Jestem człowiekiem-samotnikiem, lubię swój pokój, książki i filmy, a ludzie mi wadzą, dlatego też, unikam jakichś większych imprez czy spotkań, otaczam się jedynie małym gronem, dobrze znanych mi osób.

    Pozdrowionka,
    blogmlodejpasjonatki.blogspot.com
    P.S. - super nagłówek ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja uważam, że mam w sobie nadal dużo nieśmiałości, ale stram się z nią walczyć bo w sumie ona nic nie daje tylko blokuje :)

    vanillia96.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja jestem chyba na wpół śmiała , na wpół nie :) Obserwuję! melodylaniella.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Znam to.. Jeszcze niedawno to był mój największy problem, ale idąc na studia się go pozbyłam ;). Owszem czasem jeszcze wraca, ale nie na stałe :)
    Zapraszam do mnie - KLIK :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Świetny post! Niekiedy inni myślą, że jestem nieśmiała. Najbardziej stresuję się jak poznaję nowych ludzi, nie chcę głupio wypaść. Racja, że często powodem nieśmialości jest nieakceptowanie samego siebie :)
    Pozdrawiam i zapraszam: mój blog♥

    OdpowiedzUsuń
  14. Ja nie jestem nieśmiała, po prostu wolę być wycofana i zobaczyć, jacy są ludzie, poznać ich po zachowaniach, a później zagadywać. Oczywiście czasem "oceniam" po wyglądzie, jak chyba każdy. ;)
    _________________
    pisane-atramentem.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. Jestem nieśmiała i muszę przyznać Ci rację-to bardzo utrudnia życie. Na szczęście walczę z tą wadą, a pomaga mi w tym między innymi mój blog :)
    Pozdrawiam
    Mój blog-klik ♡

    OdpowiedzUsuń
  16. Ja też jestem nieśmiała, chociaż teraz widzę już znaczną poprawę, bo od kilku lat nad tym pracuję, a od roku już bardzo intensywnie i naprawdę jest o wiele lepiej, chociaż nadal mam wiele barier przy grupie innych ludzi.

    blondynkaczuje.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  17. Też jestem nieśmiała.
    http://modoemi.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  18. Czasami ludzi którzy są nieśmiali, są niejednokrotnie lepsi od tych którzy są w centrum uwagi :) Tylko własnie trzeba uwierzyć w siebie! Ale żeby także tego dokonać ... Musi nam ktoś w tym przekonaniu pomóc, że nie jestesmy jednak do niczego.. że jestesmy coś warci, bo każdy człowiek jest coś wart! :) bo cóż nam więcej potrzeba.. jeżeli chodź jedna osoba wazna dla nas akceptuje i docenia... sprawia że dla niej możemy zrobić wszytsko i przez to się otworzyć! mamy wszystko! ;-) niech sobie o nas myslą jak chcą :D
    zapraszam do mnie: http://illusionbreathe.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  19. Ciekawe rady. Na pewno spróbuję, bo należę do osób dość nieśmiałych. Pozdrawiam i obserwuję ❤ Przy okazji zapraszam do siebie www.girl-with-passion.blogspot.com
    Jeśli wpadniesz będzie mi bardzo miło ❤

    OdpowiedzUsuń
  20. ja raczej jestem śmiała, ale zależy w jakich sytuacjach ;) nie lubię np załatwiać spraw urzedowych, papierkowych :D zawsze mam ochotę prosić mamę o pomoc... bo się boję:D!

    OdpowiedzUsuń
  21. Ja niestety też jestem bardzo nieśmiała. Próbuje z tym walczyć, ale to chyba faktycznie wynika z mojej niskiej samooceny. Bardzo fajne porady. Świetne cytaty. Dają coś do przemyślenia :)
    Pozdrawiam
    Mój blog
    girlchat27.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  22. Ja jestem nieśmiała, kiedy jestem gdzieś gdzie nie znam nikogo i na pewno nie podejdę do kogoś i zagadam.

    londonkidx.blogspot.co.uk

    OdpowiedzUsuń
  23. ja jestem nieśmiała, ale próbuję z tym 'walczyć' :D
    mój blog, hooneyyy

    OdpowiedzUsuń
  24. Faktycznie, coraz więcej ludzi ma problemy z nieśmiałością. Ten drugi obrazek jest wyjątkowo przygnębiający, bo jest w nim masa prawdy. Szkoda, że ludziom ta cecha przeszkadza w zdobywaniu wielu rzeczy. :/ Klik

    OdpowiedzUsuń
  25. Ja kiedyś byłam bardzo nieśmiała :) Teraz z wiekiem troszkę się to zmieniło :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Ja walczę ze swoją blokadą przynajmniej się staram . Zdarza się , że jestem nieśmiała , nie potrafię się odwarzyć ale jednak próbuję iść do przodu .
    Naprawdę świetny post ! ;)
    pozdrawiam cieplutko i zapraszam do mnie, będzie mi bardzo miło jeśli zajrzysz, zaobserwujesz xkroljulianx

    OdpowiedzUsuń
  27. Sama mam dużo problemów z nieśmiałością. O tak, to wyrażanie swojego zdania ostatnio bardzo mocno trenuję! No, dokładnie! Każdy na swój sposób jest wyjątkowo, a wady faktycznie - sami sobie często wmawiamy. Niby takie logiczne, a nieczęsto używamy w praktyce. ;) Niestety. Obrazki świetne - ostatni w szczególności. :) Arleta

    OdpowiedzUsuń
  28. Szkoda, że nieśmiałość to takie trudne cuś do przezwyciężenia. Też byłam kiedyś nieśmiała, taka szara myszka, ale zbiegiem czasu i założeniem bloga stałam się bardziej otwarta, może to taki dodatek, 4 rada? :D Racja! Samoocena również wpływa na kontakty z ludźmi, dlatego warto kochać siebie, każdy ma jakieś wady, ale trzeba to akceptować!♥ Ahh nie bać się spotkań to coś co jest na ostatnim u mnie miejscu, uwielbiam spotykać się z innymi, poznawać nowych ludzi i w szczególności to polecam! :D

    Buziaki♥ Zyciedlapasji klikaaaj:D

    OdpowiedzUsuń
  29. Nieśmiałość to jedna z moich cech, ale mało widocznych, boję się że w nowej szkole nasili się ona! Świetnie piszesz
    ----
    http://styluliczny.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  30. Nieśmiałość... To coś okropnego, wiem bo sama jestem nieśmiała :(
    ♥♥♥ Obserwujemy? ;) mój blog

    OdpowiedzUsuń
  31. Ja z natury jestem bardzo nieśmiała, otwieram się dopiero przy kimś, kogo znam dłużej. Na początku znajomości jestem bardzo zestresowana i przez to nienaturalna, a dopiero po jakimś czasie ujawniam swoje prawdziwe "ja", kiedy już wiem, że nie muszę się go wstydzić i mogę czuć się swobodnie w danym towarzystwie. Trema to mój chleb powszedni i nieraz zepsuła mi wystąpienie publiczne, przez co wypadłam wiele gorzej, niż naprawdę byłam przygotowana. Mam też bardzo niską samoocenę. Staram się jednak z tym wszystkim walczyć i nie użalać się nad sobą, ale próbować przezwyciężać słabości i idzie mi to coraz lepiej - Twoje porady na pewno też bardzo mi pomogą, dziękuję ;)
    http://sloiczeknutelli.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  32. definitywnie post o mnie. Jestem mega nieśmiała i cicha, chciała bym to w sobie zmienić.
    Zapraszam do mnie!

    OdpowiedzUsuń
  33. Tak samo jak i Ty jestem z natury nieśmiałą osobą, aczkolwiek masz rację, że małymi krokami można o choć odrobinę pozbyć się tej cechy. Poza tym podałaś naprawdę ciekawą poradę z radzeniem sobie z nieśmiałością a pisaniem bloga - faktycznie, ta metoda pozwala pozbyć się blokady wyrażania swoich poglądów :)

    http://crafty-zone.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  34. Dzięki pisaniu bloga stałam się pewniejsza siebie :)
    http://justine-juustine.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  35. U mnie w sumie nie mam problemu w kontaktach z ludźmi, a wręcz to lubię. Więc myślę, że nieśmiała nie jestem :) Ale post super ;p
    | Mój blog |

    OdpowiedzUsuń
  36. No nieśmiałość jest ciężka do pokonania :)

    http://sk-artist.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  37. na prawdę świetny post!

    Pozdrawiam |Mój blog|

    OdpowiedzUsuń
  38. Nieśmiałość straszna cecha, też staram się z nią walczyć :)
    http://nalkaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  39. Ja niestety jestem właśnie nieśmiała... :( Ale staram się z tym walczyć, bo jak teraz tego nie zmienię, to później będzie mi tylko trudniej. :)

    OdpowiedzUsuń
  40. Ja mam ten problem .. i strasznie mi przeszkadza w realizacji moich planów. nie potrafię niestety jej do końca przełamać ;/

    grlfashion.blogspot.com
    Zapraszam:*

    OdpowiedzUsuń
  41. W dzieciństwie byłam bardzo nieśmiała, ale z czasem jakoś tak samo mi się to zmieniło i mogę w sumie nawet powiedzieć, że nie znam tego problemu.

    OdpowiedzUsuń
  42. Ja kiedyś byłam bardzo nieśmiała, ale jakiś czas temu wszystko się zmieniło i teraz nie mam takiego problemu :)
    agnieszkaa-es.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  43. Jestem nieśmiała i tutaj mogę się do tego przyznać. Mam niewiele osób wokół siebie przy których mogę się otworzyć. Założenie bloga jest świetnym pomysłem, żeby się przełamać. Świetny post. :) Dziękuję za komentarz i zapraszam do mnie częściej, ja na pewno zostanę:) Obserwuję :)

    OdpowiedzUsuń
  44. A ja nigdy nie byłam nieśmiała, nie wiem czy to dobrze.
    Fajne obrazki z demotów :)
    www.wkrotkichzdaniach.pl - nowy post :)

    OdpowiedzUsuń
  45. Post dający do myślenia, 3mam kciuki żebyś była bardziej odważna! :)
    Pozdrawiam
    martini-ty.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

*Wszystkie komentarze czytam i na każdy blog wchodzę! :)
*Zaobserwuj jeśli blog Ci się spodobał :)
*Nie toleruję spamu.
*Nie uznaję obserwacji za obserwację.
*Samo "Super blog","Fajny post, zapraszam" - uważam za spam :)

Copyright © 2016 Anks_blog , Blogger