16:18

Bądź sobą.

Podobno bycie sobą nie jest wcale takim łatwym zadaniem. Ludzie coraz częściej zapominają o tym kim są i przybierają "maski". A wszystko tylko po to żeby dopasować się do otoczenia lub jakiejś grupki.  Takie udawanie żeby się komuś przypodobać może doprowadzić do tego, że sami pogubimy się w tym wszystkim i stracimy swoją osobowość. Dlaczego tak się dzieje? Zdecydowanie głównymi przyczynami są kompleksy i niskie poczucie własnej wartości. To one sprawiają, że nie jesteśmy pewni sobie i boimy się, że ktoś nas nie zaakceptuje.

Udawanie kogoś, kim się nie jest, nie jest niczym dobrym. Dzięki temu niektórzy myślą, że zyskują nowych "przyjaciół". Ale co z tego skoro żeby to wszystko utrzymać trzeba trzymać się swojej nowej, wyuczonej roli. A co jeśli za bardzo ktoś się wczuje w rolę? Oczywiście stanie się sztucznym człowiekiem a raczej marionetką w rękach innych. 
Każdy z nas jest wartościowym człowiekiem. Nie ważne jaki kto ma wygląd, jakie posiada gadżety czy pasje.. Wszyscy jesteśmy sobie równi i nie warto tracić swojej osobowości tylko dlatego by się komuś przypodobać. Nie pchajmy się tam gdzie nas nie chcą bo jeśli komuś nie odpowiada to jakimi jesteśmy ludźmi to już jego problem.

49 komentarzy:

  1. Zgadzam się w 100% z twoimi słowami ! Bycie sobą to najlepsze co może być! Nie warto próbować być kimś innym ! ;3
    Dopiero zaczynam, ale zapraszam :D Mój blog

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja po kłótni z moją przyjaciółką musiałam znaleźć sobie jakieś 'nowe towarzystwo'. Padło na kilka osóbek z mojej klasy. Polubiłam ich jednak przez jedną osobę, która wszystkim wmawiała kłamstwa na mój temat i za moimi plecami mnie obrażała, a przy mnie była 'super koleżanką' straciłam na pewności siebie i nie dostrzegałam w sobie wartości. Przy niej nie byłam sobą. Zakładałam maskę. Jednak z czasem przekonałam siebie, że ta 'koleżanka' nie może mnie tak traktować i teraz jest wszystko w porządku. Osoby, które polubiłam utrzymują ze mną kontakt do teraz i często się spotykamy. Natomiast nasza 'koleżanka' nie ma już wokół siebie osoby którymi mogłaby pomiatać i obgadywać. Trochę zboczyłam z tematu, ale chciałam przez to powiedzieć, że teraz jestem sobą i taką wersję siebie lubię najbardziej!
    Littleredcherrysmile click

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że od tamtego momentu nie zakładasz już maski :)

      Usuń
  3. Warto być sobą a nie podążać za tym co robią gwiazdy/celebryci. Trzeba nauczyć się siebie i czerpać z tego jak największą przyjemność :) Świetny post :)

    Pozdrawiam :* www.scobre.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Warto mieć dobrą samoocenę, wtedy nie damy się tak łatwo zmanipulować i łatwiej będzie nam żyć :)
    http://nazywamsiemilena.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Byle być sobą do końca ;) Niestety niektórym łatwiej udawać kogoś innego niż ukazać prawdziwego siebie.



    Pozdrawiam i zapraszam do siebie, Paputeq 
     
     

    OdpowiedzUsuń
  6. świetny post, myślę, że mimo wszystko powinniśmy być sobą ;)
    pozdrawiam cieplutko i zapraszam do mnie, będzie mi bardzo miło jeśli zajrzysz, zaobserwujesz xkroljulianx

    OdpowiedzUsuń
  7. Udawanie kogoś kim się nie jest nie ma najmniejszego sensu, ale to po czasie dopiero dociera do człowieka. Warto cały czas być sobą, znajdą się osoby, które w pełni to zaakceptują, a ci, którzy nie są tego warci, nie muszą ;)
    mój blog, hooneyyy

    OdpowiedzUsuń
  8. Mądre słowa.. Szkoda, że jest tak dużo ludzi, którzy za wszelką cenę próbują się przypodobać innym i udają kogoś kim nie są..

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetny post.
    Wiele osób po prostu żeby być kimś innym , kimś typu ,, nie sobą ''
    Robi co inni mu każą by być zauważanym
    Zapraszam na konkurs
    https://mylifeiswonderful9.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Ludzie często wyrzekają się własnej indywidualności na rzecz społeczeństwa. Musimy pamiętać, by jednak być sobą.
    ♥♥♥

    OdpowiedzUsuń
  11. Oj, w dzisiejszych czasach chyba każdy w pewien sposób adoptuje się do danego środowiska. Niekiedy można być tylko sobą w swoim towarzystwie, bo nigdy nic nie wiadomo.
    >FOXYDIET<

    OdpowiedzUsuń
  12. Totalnie się z tobą zgadzam. :)
    W dzisiejszym świecie bardzo trudno jest być sobą :(

    o-pasji.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Mądry i świetny post :) chociaż tak naprawdę cięzko jest czasami byc soba w 100%

    CHCE SIĘ ŻYĆ

    OdpowiedzUsuń
  14. Najgorsze jest udawanie kogoś kim się nie jest, jednak jeszcze gorsze jest to, że można się w tym zagubić, we wszystkich kłamstwach a wszystko sprostować jest naprawdę ciężkie. Dlatego nie udawajmy nikogo, bądźmy sobą !!

    OdpowiedzUsuń
  15. Masz rację niby jesteśmy sobą a mimo wszystko próbując dopasować się do otoczenia chcemy być podobni do innych aby nie zostac wykluczeni przynajmniej takie mam wrażenie

    Truskaweczka (klik)

    OdpowiedzUsuń
  16. W dzisiejszych czasach trudno być sobą w 100%, aczkolwiek zgadzam się z tym, że ludzie, którzy nie akceptują nas takimi jakimi jesteśmy nie są nas warci. Pozdrawiam!
    wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  17. Czasem trudno być sobą, szczególnie w nowym otoczeniu, ale zawsze to sie opłaca, nie warto grać kogoś kim się nie jest :)

    justmajka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  18. Zawsze staram się być sobą mi mo tego, że całkowicie odbiegam od swoich kolegów, koleżanek zainteresowaniami, czy stylem bycia. Bardzo fajny post.
    Mój blog zapraszam

    OdpowiedzUsuń
  19. Dobrze to napisałaś, zgadzam się z Tobą. Każdy z nas powinien zaakceptować to kim jest, pomimo tego że to trudne. Powinniśmy sami pokochać siebie i otaczać się ludźmi którzy są z nami,a nie z kims kogo udajemy(możemy udawać)...
    Mój blog

    OdpowiedzUsuń
  20. Zgadzam się z Tobą.
    Najlepiej jest być sobą, jeśli ktoś nas nie zaakceptuje to trudno. Jeśli to będzie prawdziwy przyjaciel to zawsze zaakceptuje wszystko co zrobimy
    http://official-natalia-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  21. Całkowicie się zgadzam, nie warto udawać kogoś innego, bo po pewnym czasie wszyscy się zorientują, że to nie jesteśmy prawdziwi my ;)

    adgam.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  22. znam kilka osób, które zmieniają się w zależności od towarzystwa... jak dla mnie to strasznie płytkie i szkoda mi takich ludzi

    OdpowiedzUsuń
  23. Rzeczywiście coraz mniej osób jest sobą. Często mamy milion masek, a nikt nas tak naprawdę nie zna ;(. Piękny cytat z tymi oryginałami i kopiami <3

    Pozdrawiam, Jabłuszkooo ♡
    SZELEST STRON

    OdpowiedzUsuń
  24. Skonczylam w Polsce gimnazjum i niestety przeszlam bardzo zly okres robilam wszystko aby ludzie mnie polubili przez co bylam strasznie nie szczera i udawalam kogos innego co konczylo sie tym ze jeszcze bardziej bylam przesladowana i wysmiewana. Niestety ale na szczescie z tego wyroslam i dojrzalam! Dlatego uwazam ze co nas nie zabije to nas wzmocni i doda nam troche rozumku! :*
    Swietnie piszesz lubie takie motywujace blogi <3

    Versjada

    OdpowiedzUsuń
  25. Mądrze napisane. Fajne cytaty. :D
    Dziękuję za komentarz. Jak by co jestem z bloga:
    zpasjablog.blogspot.com/?m=1 :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Całkowicie zgadzam się z twoim postem. Nie warto udawać kogoś innego bo co? Nie warto. Będąc sobą stajemy się wyjątkowi :)
    unpredictabble.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  27. Zawszę staram się być sobą i dobrze mi z tym!
    Zapraszam do mnie http://emptyy-promises.blogspot.com/ ;)

    OdpowiedzUsuń
  28. Tak bycie sobą to najważniejsza rzecz :)

    serdecznie pozdrawiam i zapraszam na nowy post! :)
    MÓJ BLOG♥

    OdpowiedzUsuń
  29. Zdecydowanie się z Tobą zgadzam, że nie warto udawać kogoś, kim się nie jest - powinniśmy zaakceptować siebie takimi jakimi jesteśmy i być sobą :)

    http://crafty-zone.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  30. Ciekawy post! Również uważam, że każdy jest wyjątkowy, każdy ma w sobie coś innego i interesującego, więc nie powinniśmy się przejmować opinią innych na nasz temat czy też zadręczać się naszymi wadami. Powinniśmy je akceptować i cieszyć się życiem :)
    Zapraszam: http://allixaa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  31. Idealnie napisane, każdy z nas jest wartościowym człowiekiem, ktory zasługuje na bycie sobą:)

    OdpowiedzUsuń
  32. Udawanie jest najgorsze. Niestety teraz niektórzy chcą być tacy sami jak ich koledzy i koleżanki, ale nie zdają sobie sprawy, jak to wygląda z boku. Warto o tym pisać, bo może niektórzy zrozumią, że bycie sobą jest lepsze, niż udawanie kogoś, kim się nie jest.
    http://nicniejesttakiesame.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  33. Bardzo mało osób zastanawia się nad tym, zwraca na to uwagę.
    Ale naprawdę powinniśmy uczyć się nie zmieniania swojej osoby dla kogoś lub pod wpływem kogoś.
    Każdy ma w sobie coś wyjątkowego i warto z tym pozostać.

    http://live-telepathically.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  34. Bardzo bardzo baaardzo mądrze napisane! Lepiej tego chyba ująć nie można :)
    Niestety, nie każdy ma silną osobowość i wysokie poczucie własnej wartości, przez co takim ludziom o wiele łatwiej się zagubić. Chciałabym, by każdy z nas miał wystarczająco dużo odwagi na bycie sobą - zawsze i wszędzie. To, że nie pasuje sie do sztywnych schematów nie znaczy, że nie ma się wartości. Człowiek, który jest inny może byc świetnym przykładem dla innych, by otworzyć się na świat takim, jakim się jest.
    pozdrawiam i zapraszam ♥

    stylowana100latka.blogspot.com - KLIK

    OdpowiedzUsuń
  35. Coraz więcej osób niestety możemy spotkać, które udają kogoś kim nie są, nie tylko dlatego, żeby przypodobać się rówieśnikom, ale także aby czuć się dobrze i dodać sobie pewności siebie.
    Skłoniłaś mnie do jeszcze większych refleksji, niż zwykle na ten temat ♥
    http://iam-wiki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  36. Bycie kimś innym się nie opłaca... Tym bardziej nie warto zmieniać się dla kogoś innego. Można pracować nad sobą, aby być lepszym człowiekiem, ale jeśli nasi przyjaciele nie doceniają nas i nie akceptują naszych wad, to nie są oni naszymi prawdziwymi przyjaciółmi.
    Dzięki za odwiedziny :)
    Zapraszam na mojego bloga: mój blog♥
    Będę wdzięczna za każdą obserwację oraz komentarz ;)

    OdpowiedzUsuń
  37. Coraz mniej ludzi jest sobą niestety.. I przez to świat staje się nudniejszy :/
    Zapraszam do mnie - KLIK :)

    OdpowiedzUsuń
  38. Jestem sobą :) Pozdrawiam!

    lublins.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  39. Moja koleżanka w liceum bardzo chciała się przypodobać pewnemu towarzystwu. Zachowywała się zupełnie inaczej w moim towarzystwie, a inaczej w ich. W końcu nie wiedziałam jaka jest jej prawdziwa twarz. Po pewnym czasie okazało się, że tamta grupa ludzi jej nie chciała, a ona sama ich zaczęła nie lubić. Na jej podstawie wiem, że nie warto się zmieniać, aby dostosować się do innych.

    OdpowiedzUsuń
  40. Naprawdę świetnie napisane! :) Bycie sobą to ważna rzecz, choć czasami jest trudno :)
    justine-juustine.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  41. Osobiście nigdy bym nie zmieniła się dla drugiej osoby. Post powinny przeczytać wszystkie osoby, które po tych wakacjach idą do nowej szkoły, żeby nigdy nie starały się przypodobać innym, bo i tak w końcu znajdą sobie prawdziwych znajomych i przyjaciół.

    ♡ CUTE HORROR-KLIK ♡

    OdpowiedzUsuń
  42. Niestety przez ideały, którymi karmi nas telewizja, internet trudno jest być sobą.:)

    OdpowiedzUsuń
  43. Całkowicie się z tobą zgadzam! Nie powinniśmy nikogo udawać, później niestety można pogubić się w tych wszystkich kłamstwach. A jeśli ktoś ma nas polubić za to kim jesteśmy, to i tak to zrobi ;)
    nathvalie

    OdpowiedzUsuń
  44. Z ostatnim 'cytatem' zgadzam się całą sobą! Jeśli ktoś nas nie akceptuje, to zdecydowanie nie jest nas wart.
    >FOXYDIET<

    OdpowiedzUsuń
  45. Bardzo fajny wpis. To prawda bycie sobą nie jest łatwe szczególnie w dzisiejszych czasach. Ludzie chcą się dopasowywać żeby inni ich akceptowali. To smutne. Trzeba znaleźć siłę i odwagę żeby wyjść z ram nadanych przez innych i żyć ze sobą w zgodzie :)


    Zapraszam na niecodziennego bloga pary :))
    KLIK

    OdpowiedzUsuń
  46. Bardzo ciekawy post, niestety w tych czasach coraz więcej osób wzoruje się na kimś i podąża za modą :/ A bycie sobą jest dużo ważniejsze :)

    Mój blog, zapraszam :*
    KONKURS ZAPRASZAM

    OdpowiedzUsuń
  47. To prawda, że zawsze należy być sobą. Tylko dzięki temu poznamy prawdziwych przyjaciół;)
    PEŁNA PASJI

    OdpowiedzUsuń
  48. zgadzam się z tobą w 100% ludzie próbują wmalować sie w ten idealny instagramowy świat a to nie zawsze odzwierciedla to kim są :)
    pozdrawiam
    http://marlena-parr.blogspot.co.uk/

    OdpowiedzUsuń

*Wszystkie komentarze czytam i na każdy blog wchodzę! :)
*Zaobserwuj jeśli blog Ci się spodobał :)
*Nie toleruję spamu.
*Nie uznaję obserwacji za obserwację.
*Samo "Super blog","Fajny post, zapraszam" - uważam za spam :)

Copyright © 2016 Anks_blog , Blogger